Rozkład dnia
6:30-7:30 | Schodzenie się dzieci. Swobodne zabawy według zainteresowań dzieci: rysowanie, budowanie z klocków, zabawy w kącikach, puzzle, układanki, gry dydaktyczne, oglądanie książek. Rozmowy dzieci z nauczycielem na interesujące je tematy. |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W GODZINACH: 8:30-13:30 | |
7:30-8:30 | Śpiew znanych i lubianych piosenek, powtarzanie wierszy, ćwiczenia logopedyczne, przygotowywanie materiałów do zajęć, prace porządkowe w kącikach. Ćwiczenia poranne. Czynności sanitarno- higieniczne: korzystanie z toalety, mycie rąk. Śniadanie- wyrabianie u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole. |
8:30-9:30 | Zajęcia dydaktyczne- realizacja celów wychowania przedszkolnego we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej. |
9:30-10:30 | Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań. Indywidualne i grupowe prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. |
10:30-11:30 | Pobyt dzieci w ogrodzie przedszkolnym, na spacerach, wycieczkach. Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze. |
11:30-12:30 | Czynności sanitarno- higieniczne: korzystanie z toalety, mycie rąk. Obiad. Dzieci młodsze- poobiedni odpoczynek. Dzieci starsze- słuchanie muzyki, bajek. Zabawy w teatr. Czytanie dzieciom książek. |
12:30-13:30 | Dodatkowe zajęcia opiekuńcze, wychowawcze, dydaktyczne, gry i zabawy edukacyjne, aktywizujące, badawcze, artystyczne, ruchowe, zajęcia wyrównawcze. |
13:30-14:00 | Czynności sanitarno- higieniczne. Podwieczorek. |
14:00-15:00 | Kontynuacja działalności edukacyjnej: |
15:00-16:30 | Własna aktywność dzieci- swobodne zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w sali: rysowanie, gry planszowe, zabawy konstrukcyjne, itp. Porządkowanie sali po skończonej zabawie. |